Een charismatische manager zijn lijkt een uitdaging. Kun jij bedrijfsresultaten behalen met behoud van respect?
58% van de managers beweert dat ze tijdens hun loopbaan geen managementtraining hebben gekregen. (MDA-training)
We hebben allemaal teamleiders zien falen op een of beide gebieden. We hebben gehoord van managers die met beide succesvol jongleren. Hier zijn 11 concepten die u moet begrijpen voordat u een team leidt:
ZELFBEWUSTZIJN
Word niet de onbewuste baas!
• Wanneer ben je op je best?
• Wanneer moet u om hulp vragen?
• Hoe reageer je op dingen als je gestrest bent?
Zelfbewustzijn zal je potentieel ontsluiten, en het is onmogelijk om zonder te groeien.
LANGZAAM IS SNEL
Je moet langzaam beginnen om snel te gaan.
Jij hebt nodig:
• Een duidelijk plan
• Een duidelijk doel
• Een duidelijke strategie
Wees meedogenloos om ervoor te zorgen dat alle niveaus van uw organisatie hun prioriteiten begrijpen en Waarom hun werk ertoe doet.
INSPECTEER WAT U VERWACHT
Het is onmogelijk om een effectieve delegeerder te zijn zonder consequent op te volgen om ervoor te zorgen dat aan uw verwachtingen wordt voldaan.
• Coach naar kansen
• Herken succes
En doe het allemaal omdat je om je team geeft.
CREËER PROBLEEMOPLOSSERS
Moedig uw team aan om probleemoplossers te worden door weerstand te bieden aan de drang om elk
probleem op te lossen.
• Vraag hoe ze een probleem willen oplossen
• Gebruik fouten als ontwikkelingsmogelijkheid
Anderen leren problemen op te lossen is de enige manier om te schalen.
ALLES BEGINT MET VERTROUWEN
Uw team moet weten dat u competent en integer bent.
De eenvoudigste manier om te laten zien dat je beide hebt, is door te doen wat je zegt dat je gaat doen.
• Schrijf uw toezeggingen op
• Verwachtingen proactief managen
CONFLICT IS EEN CONSTANT
Hopen dat het conflict zal verdwijnen door het te negeren, is als hopen dat het onkruid in je tuin zal verdwijnen als je het negeert.
Je doel is niet om te hopen dat het conflict verdwijnt, want dat gebeurt niet.
Je doel is om er beter in te worden.
ZADEN AFHANKELIJK VAN DE GROND
Door goed te luisteren naar mensen op alle niveaus creëer je een gezonde bodem in je organisatie.
Als u hun doelen en obstakels begrijpt, kunt u ervoor zorgen dat u de ondersteuning kunt bieden die ze nodig hebben.
Door een gezonde bodem te creëren, kunnen ideeën tot bloei komen.
WEES DRINGEND MET FEEDBACK
Wacht geen 10 dagen op een gesprek dat 10 minuten duurt.
Onthoud dat het doel van feedback is om te helpen.
Wees direct met feedback omdat je geïnvesteerd bent in het succes van anderen.
MAAK HET GEMAKKELIJK OM OVER FOUTEN TE PRATEN
Mensen gaan fouten maken. Wanneer dit gebeurt, is het belangrijk dat u reageert op een manier die is afgestemd op uw doelen en waarden.
Het creëren van een cultuur waarin mensen fouten verbergen, is duur.
VOLG DE 80/20 REGEL
80% van uw resultaten komen uit
20% van je acties
Weet wat impact heeft en voel u op uw gemak door nee te zeggen tegen alles of alles te delegeren
anders.
BESCHERM JE VERFRISSINGSTIJD
Ken de dingen die u op uw best houden en laat ze niet optioneel worden.
Als je er niet in slaagt energiek te blijven, zal je team dat als eerste voelen.
Lees verder:
WAT EXPERTS ZEGGEN OVER MERKSTRATEGIE