Online adverteren
Ons digitale marketingteam brengt uw naar nieuwe hoogtes
Tegenwoordig kunt u uw bedrijf bekendmaken zonder een absurd grote som geld uit te hoeven geven aan marketing en reclame, dit dankzij technologische vooruitgang. Sommige bedrijven kunnen zelfs ongeëvenaarde marketingsucces behalen ondanks het feit dat ze met weinig middelen werken. Als u echter overweegt een deel van uw financiële middelen te besteden aan online adverteren, is het essentieel dat u de meest effectieve tactiek voor uw markt gebruikt.
WAT IS ONLINE MARKETING? (POA)
Wanneer een bedrijf of merk geld investeert om zijn zichtbaarheid voor potentiële klanten op internet te vergroten, staat dit type marketing bekend als betaalde marketing ofwel POA genoemd.
De interesses van de koper, eerdere online interacties met uw bedrijf of merk en de zoekgeschiedenis op internet kunnen allemaal getarget worden via betaalde marketing
HET ONDERSCHEID TUSSEN ONLINE MARKETING EN organische GROEI
Elk digitaal marketingplan bestaat uit twee delen: gratis en betaalde marketing. Organische marketing maakt gebruik van berichten die zich verspreiden als mond-tot-mondreclame en zich richten op zinvolle inhoud die klanten kennis verschaft, vermaakt en loyaliteit opbouwt.
Bij betaalde marketing draait alles om het verkrijgen van verkopen door advertenties en gesponsorde berichten te plaatsen op plekken online waar uw doelgroep zich begeeft.
Beide marketingtechnieken zijn essentieel en brengen iets unieks op tafel. Voor het beste resultaat heeft u een goede mix van beide nodig.
WAT ZIJN DE VOORDELEN VAN ONLINE RECLAME?
1. U KUNT ONMIDDELLIJK EEN GROOT AANTAL MENSEN BEREIKEN
Alleen al in de Verenigde Staten gebruiken bijna 300 miljoen mensen regelmatig internet. De gemiddelde persoon besteedt meer dan 24 uur per week online, en jongere mensen besteden meer dan 50 uur per week. Zelfs 66% van de volwassenen ouder dan 65 jaar gebruikt internet.
2. HET IS GOEDKOOP
Online adverteren is niet duur. U kunt al vanaf 5 euro per dag adverteren op Facebook en uw budget geleidelijk uitbreiden. U kunt uw rendement op uw investering verbeteren door te analyseren, testen en stroomlijnen.
3. HET WERKT SNEL
Sommige marketingstrategieën hebben tijd nodig om resultaten te produceren, maar gesponsorde advertenties produceren leads die klaar zijn om uw product te kopen. Potentiële klanten zijn op zoek naar uw diensten of producten wanneer u adverteert op zoekmachines.
4. U HEEFT MEER VERMOGEN
Belangrijke data zoals kosten per klik, siteverkeer, bounce percentage, terugkerende bezoekers, conversies en zelfs kosten per conversie kunnen worden bijgehouden.
Dit stelt u in staat om van de gegevens te leren en uw advertentie indien nodig aan te passen. U kunt advertenties ook snel bijwerken, wijzigen of verwijderen. U kunt een last-minute verkoopadvertentie plaatsen en deze vervolgens verwijderen wanneer uw voorraad op is.
5. HET IS NAUWKEURIG EN GERICHT
Wanneer u gebruikmaakt van gegevens die zijn verkregen door een sociale-mediasite, kunt u zich richten op individuele klanten met betaalde advertenties. U kunt vier verschillende advertenties weergeven die zijn gericht op vier verschillende type klanten.
Elke klant ziet alleen de advertenties die voor hem het meest relevant zijn. Deze techniek plaatst uw organisatie en merk reclame voor de meest potentiële klanten. Bovendien, omdat de meeste advertentienetwerken u per klik in rekening brengen, betaalt u alleen voor succesvolle advertenties.
ONLINE RECLAMEKANAAL VOOR KLEINE BEDRIJVEN:
- Google-advertenties: omdat u alleen betaalt wanneer iemand op uw advertentie klikt, zijn Google-advertenties een van de meest populaire vormen van betalen per klik. Deze advertenties worden weergegeven in de zoekresultaten van Google en stellen u in staat om uw weg naar de top van een zoekopdracht op trefwoord te kopen. Er zijn geen SEO-tactieken vereist.
- Facebook-advertenties: een van de beste kanalen om te adverteren is Facebook. Het is 's werelds populairste sociale netwerk, met meer dan twee miljard actieve gebruikers die de site gemiddeld acht keer per dag bezoeken. U kunt uw Facebook-advertenties ook op een bepaalde doelgroep targeten.
- Instagram-advertenties: Instagram is het populairste socialemediaplatform, met meer dan 1 miljard actieve gebruikers. Instagram heeft 90% van zijn gebruikers onder de 35 jaar, waardoor het een uitstekend medium is om millennials te bereiken.
- Twitter-advertenties: Twitter-advertenties bestaan uit gepromote tweets, accounts en trends. Gepromote tweets kunnen slechts een dollar tot een paar dollar per actie kosten. Elk vervolg-gepromoveerd account kost een paar dollar. Trendpromotie kan honderdduizenden dollars per dag kosten.
- TikTok-advertenties: de populariteit en het app-gebruik van TikTok zijn de afgelopen jaren enorm gestegen. Het zal tegen april 2022 wereldwijd 1 miljard actieve gebruikers hebben. TikTok-commercials kunnen, gezien de enorme populariteit van de app, een uitstekende aanvulling zijn op uw advertentieplan voor sociale media.
- LinkedIn-advertenties: hoewel het misschien niet de voor de hand liggende keuze lijkt, is het de enige sociale-mediasite waarmee u in contact kunt komen met zakelijke professionals. LinkedIn, met meer dan 600 miljoen leden, heeft tal van onderscheidende kenmerken die het tot een klasse apart maken.
- Influencer-marketing: Influencer-marketing is de afgelopen jaren een buitengewoon effectieve vorm van gesponsorde advertenties geworden. Direct werken met een bekende figuur uit de branche (zoals een beroemdheid) om uw doelgroep aan te sporen uw bedrijf/merk te kiezen, dat is waar het bij influencer marketing om draait.
CONCLUSIE
Uw onlineadvertentie marketingtechniek zal uniek zijn voor uw bedrijf. Voor het behalende van de beste en meest kost efficiënte resultaten dient u een expert in te huren die uw marktaandeel bestudeerd en begrijpt.
Op basis van deze bevindingen kan het meest optimale onlineadvertentie kanaal gekozen. Verkeerde keuzes op het gebied van online adverteren kunnen vaak kostbaar zijn, bij online adverteren geld dan ook de beredenering kwaliteit over kwantiteit.
SAMENVATTING:
Effectieve marketing vereist zowel betaalde advertenties als organische groei. Betaalde online advertenties is de meest effectieve en snelle manier om uw inkomsten te verhogen en uw organisatie sneller. Met zoveel opties, platforms en soorten campagnes is het vaak moeilijk om door de bomen het bos te zien. Het maken van een verkeerde keuze op dit gebied kan u vaak duur komen te staan.
Ons digitale marketingteam zal op maat gemaakte advertenties produceren om uw klanten te helpen u online te vinden. We controleren uw accounts regelmatig en brengen zo nodig wijzigingen aan om uw campagnebudget te maximaliseren. Onze diensten omvatten dagelijkse monitoring, wekelijkse rapportages en geen minimum budget.