Website ontwerpen
HELP JEZELF UIT DE MENIGTE TE ONDERSCHEIDEN EN DE KLANTEN TE VINDEN DIE JE MOET BEDIENEN.
WAT IS een WEBsite ONTWERP?
De kunst van het structureren en organiseren van inhoud op een website zodat deze kan worden gedeeld en toegankelijk is voor mensen over de hele wereld, staat bekend als webdesign.
Door esthetische en praktische kenmerken te combineren, bepaalt webdesign het uiterlijk van een website, zoals de kleuren, lettertypen en afbeeldingen, evenals de structuur en de gebruikerservaring.
WAAROM IS een WEBsite ONTWERP BELANGRIJK?
Indrukken tellen. Zonder een solide digitale aanwezigheid is het onmogelijk uw groeipotentie te optimaliseren.
Als uw merk niet online is, kunnen potentiële klanten denken dat u failliet bent.
Als mensen ontoereikende inhoud vinden, zullen ze denken dat u niet om uw merk of goederen geeft. Het is dan ook essentieel om uw webdesign perfect te maken om elke online relatie om te zetten naar een loyale klant.
PRINCIPES VAN EEN GOED WEBsite ONTWERP
- Balans: Visueel evenwicht houdt in dat geen enkel aspect domineert. Trek een denkbeeldige lijn door het midden van een webpagina en rangschik uw content zodat het visuele gewicht aan beide kanten gelijk is.
- Contrast: Contrast is het organiseren van uw content om de verschillen te accentueren: donker en licht, glad en ruw, groot en klein. De dramatische en intrigerende eigenschappen van contrast wekt intresse bij uw bezoekers.
- Hiërarchie: de meest cruciale informatie moet op een voor de hand liggende locatie worden weergegeven, zodat bezoekers er meteen toegang toe hebben.
- Witruimte: Witruimte is elk deel van een compositie zonder visuele kenmerken (zelfs als het niet wit is). Witruimte in webdesign laat visuele elementen ademen. Het helpt bij hiërarchie, balans, nadruk en meer.
- Unity: Unity is de som van alle elementen van uw site, idealiter resulterend in een harmonieuze creatie. Eenheid in webdesign voorkomt dat gebruikers overweldigd, verward of gefrustreerd raken.
- Duidelijk gepresenteerde keuzes voor de gebruiker: de gebruiker zal zich minder snel overweldigd en verward voelen door de minder opties die hij heeft.
- Duidelijke calls-to-action: om uw bezoekers te converteren naar betalende loyale klanten is een duidelijk call to action nodig.
- Beperkte afleiding: Het is essentieel om de afleiding van overige website elementen te beperken, zorg ten alle tijden dat uw klant gefocust blijft op de context van uw web pagina.
-
Relevante inhoud van hoge kwaliteit: Door altijd prioriteit te geven aan
inhoud van hoge kwaliteit, overtuigt u de klant dat u de perfecte aanbieder voor hen bent. Inhoud van hoge kwaliteit wordt ook weerspiegeld in uw Google-ranking
VERSCHILLENDE SOORTEN WEBONTWERPEN:
ADAPTIEF
Adaptief webdesign maakt gebruik van twee of meer versies van een website die zijn gemaakt voor verschillende schermformaten.
Op basis van het apparaat dat workd gebruikt om uw website te beozken word bepaalt welke grootte moet worden weergegeven, adaptieve websites maken gebruik van twee hoofdgroepen:
- Soort apparaat
- Browserbreedte
RESPONSIEF
Responsieve websites kunnen flexibele rasterlay-outs gebruiken die zijn gebaseerd op hoeveel ruimte elk element in zijn container inneemt. Als één element (zoals een kop) bijvoorbeeld 25% van zijn container in beslag neemt, zal het altijd 25% van zijn container in beslag nemen, ongeacht hoe groot of klein het scherm is.
Responsieve websites kunnen ook breekpunten gebruiken om elk schermformaat een unieke uitstraling te geven. In tegenstelling tot adaptieve sites, die alleen veranderen wanneer ze een breekpunt bereiken, veranderen responsieve sites voortdurend op basis van de grootte van het scherm.
WAAR BEGIN U MET UW WEBONTWERP?
Webdesign is moeilijk goed te krijgen en er zijn veel dingen om op te letten. U hoeft het echter niet allemaal alleen te doen. Wanneer u werkt met een professionele webdesigner, kunt u rekenen op hun vaardigheden om het beste resultaat te krijgen.
U kunt op verschillende manieren naar de gewenste site gaan. De beste manier voor u en uw bedrijf hangt af van hoe ingewikkeld uw website is, hoeveel geld u wilt uitgeven en hoeveel werk u zelf kunt uitvoeren.
Het succes of falen van een website is gebaseerd op de bruikbaarheid en functionaliteit. User-centric designs is de facto standaardstrategie geworden voor effectief en winstgericht webdesign.
Een plan is de ruggengraat van elke succesvolle implementatie! We moedigen u aan om een data gestuurde aanpak te volgen, de effectiviteit van uw huidige digitale inspanning te evalueren en van daaruit te verbeteren.