Waar te investeren in eerste SEO, PPC of Social Media Marketing?

Wat is voordeliger voor mijn bedrijf? PPC, SMM of SEO. We zullen! Dit zijn enkele van de veelvoorkomende vragen die de meeste van onze gedachten doorkruisen. Laten we dit dus snel onderzoeken om verder te graven.

Welke van PPC, SEO of sociale media is het beste voor u?

Zoekmachine optimalisatie of SEO.

Dit is een methode om uw positie op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines te verbeteren door zowel uw on- als off-page inhoud te optimaliseren. Technieken die vaak in SEO-services worden gebruikt, zijn onder meer concurrentieanalyse, trefwoordonderzoek, linkontwikkeling en andere.

Social Media Marketing wordt SMM genoemd.

Dit idee is vrij breed. Alles komt aan bod, inclusief marketing op verschillende sociale-mediasites en YouTube, bloggen en YouTube. De betrokkenheid van de doelgroep, naamsbekendheid, verkoop, thought leadership en andere doelstellingen zijn de belangrijkste doelen van deze marketing.

Pay-per-click is het acroniem voor PPC.

Reclame is alles. PPC-campagnes die via Google Adwords worden uitgevoerd, komen het meest voor. Advertenties worden vaak op resultatenpagina’s van zoekmachines geplaatst om mensen naar de bestemmingspagina van het bedrijf te leiden.

Hebben al deze antwoorden je vragen verzadigd? Bent u toegerust om het marketingaspect van uw bedrijf te beheren? Eigenlijk niet. Laten we nu meer te weten komen over SEO, PPC en SMM.

Waarom is SEO belangrijk?

Stel jezelf een vraag. Hoeveel webpagina’s verschijnen er wanneer u op een specifiek trefwoord zoekt? De eerste vijf, neem ik aan. De taak van SEO komt nu in het spel. Voor meer verkeer, leads en uiteindelijk verkoop moet uw website tot de top 5 behoren. Omdat klanten de websites vertrouwen die bovenaan de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines verschijnen, verbetert SEO de reputatie van uw bedrijf.

Waarom kiezen voor PPC?

Alles in een PPC-campagne kan worden gevolgd. U moet goed thuis zijn in het gebruik van de advertentiefunctie van Google Analytics. Via de PPC-campagne kunt u informatie verkrijgen over vertoningen, conversies en klikken, waardoor het eenvoudig wordt om de geografische locatie van het verkeer te bepalen, evenals het geslacht en de leeftijdscategorie. Gebruikers van PPC kunnen het verdiende geld en het gebruikte budget zien. Hierdoor is het berekenen van de winst eenvoudig.

SMM kan u helpen naamsbekendheid te vergroten.

Het gebruik van sociale media om contact te maken met uw doelgroep is gemakkelijk en betaalbaar. Via verschillende socialemediakanalen kunt u communiceren met uw klanten en meer te weten komen over hun problemen, zodat u oplossingen kunt bieden via uw goederen of diensten. Dergelijke advertenties vergroten het publiek voor uw bedrijf en kunnen, als het goed wordt gedaan, uw producten bovenaan de prioriteitenlijst van kopers brengen.

Het ideale advertentieplatform moet nu worden geselecteerd op basis van uw bedrijfsprofiel. Laten we eens kijken naar verschillende bedrijven en welk internetplatform ze zouden moeten gebruiken om hun merken te promoten.

E-commerce-industrie U moet alle drie de soorten advertenties voor e-commerce gebruiken, waaronder PPC, SMM en SEO. Populaire bedrijven kunnen een opvallende online aanwezigheid hebben op sociale media. Meestal maken ze pagina’s op alle sociale-medianetwerken om met hun publiek in contact te komen. Naast SMM moet u ook SEO en PPC gebruiken, aangezien consumenten vaak naar items zoeken in zoekmachines, en als uw website bovenaan de resultatenpagina wordt weergegeven, kan het vertrouwen van klanten in u toenemen.

B2B: PPC en SEO worden aanbevolen voor B2B-bedrijven. SMM zal niet effectief zijn in een B2B-situatie, aangezien de producten en diensten uitsluitend bedoeld zijn voor individuen in de business class, en u kunt dat publiek mogelijk niet ontdekken op sociale mediasites zoals Facebook of Twitter. U kunt Linkedin echter wel gebruiken om reclame te maken voor uw B2B-bedrijf.

SMM is effectief in dergelijke bedrijven, zoals fotografie. U kunt een groot aantal potentiële klanten bereiken op platforms zoals Instagram, Pinterest en Facebook door regelmatig foto’s te publiceren en hen te verbazen met uw uitstekende fotografievaardigheden.

Voedingsindustrie: Nogmaals, dit is een B2C-markt. Vooral Facebook-marketing is een uitstekende plek om je merk te laten groeien en de aandacht van foodies te trekken.

Welke is dan ideaal voor mijn bedrijf?

PPC, SEO en SMM zijn drie effectieve strategieën om de bekendheid van uw merk onder uw doelmarkt te verspreiden. In tegenstelling tot PPC en SEO heeft SMM innovatie nodig en heeft het een goed zoekvolume. PPC daarentegen stelt u in staat om kwantificeerbare resultaten te verkrijgen, wat helpt bij het maken van definitieve oordelen. Je kunt de effectiviteit van SEO niet negeren, aangezien een hoge ranking in organische zoekresultaten veel hoogwaardige leads op je bankrekening kan zetten.

Daarom kunt u kiezen uit een van deze drie strategieën op basis van uw bedrijfsprofiel (of het nu B2C of B2B is). Vergeet echter nooit om intrigerend materiaal te maken dat zowel uniek als boeiend is om op sociale media of op uw website te publiceren, aangezien boeiende inhoud de kracht heeft om van een bezoeker een klant te maken.

U kunt SMM-, PPC- of SEO-diensten uitbesteden om uw marketingresultaten te verbeteren terwijl u zich concentreert op uw hoofdactiviteit. Omdat deze experts op de hoogte zijn van de tactieken die uw bedrijf de nodige boost kunnen geven.

GESCHREVEN DOOR

Wesley de Kadt

Wesley de Kadt

Founder of Snapit Solutions

LEES VERDER

Inhoud

Wij staan klaar voor u