Top 5 redenen waarom u uw bedrijf moet automatiseren

Het geheim om het doel van uw organisatie te bereiken met de minste hoeveelheid monitoring en de meeste effectiviteit, is automatisering van bedrijfsprocessen. Ongeacht de omvang of aard van uw bedrijf, elk concurrentievoordeel telt in een markt die voortdurend verzadigd is.
Veel van uw handmatige handelingen, zoals het sorteren en omleiden van PDF-bijlagen, het prioriteren van klantproblemen, het verzamelen van gegevens uit operationele rapporten, enz., vergen kostbare tijd en moeite. Uw productiviteit zal er ongetwijfeld onder lijden, aangezien de rest van de sector continu innoveert om sneller te werken.
Hier zijn vijf belangrijke factoren en voordelen om over na te denken, rekening houdend met de vele argumenten voor automatisering.

Tijd- en kosteneffectiviteit

Als beslisser moet u automatisering zien als een strategische investering voor de lange termijn. Het automatiseren van procedures resulteert consequent in minder arbeidsuren, lager documentgebruik en verbeterde klanttevredenheid zodra u de initiële installatiekosten hebt betaald. Als gevolg hiervan kunt u uw winstmarges vergroten en uw middelen hergebruiken om extra waarde toe te voegen.


Een onderzoek van Accenture kan de positieve impact op de bedrijfsresultaten aantonen, met name van AI-gestuurde automatisering. Tegen 2035 zal een breed scala aan sectoren grote winststijgingen ervaren als gevolg van het automatiseren of verbeteren van activiteiten met AI:
Winstgroei in de sector tegen 2035 (2017 als basislijn); Bron: Accenture en Frontier Economics

Ontsluiten van menselijk potentieel en middelen

Ondanks of misschien wel juist als gevolg van de toenemende digitalisering, is menselijk kapitaal in de meeste bedrijven dat extraatje. Door medewerkers te ontlasten van saaie taken, kan automatisering een prachtige bevrijder zijn van menselijk kapitaal in uw bedrijf. Als gevolg hiervan zijn managers beter in staat om hun middelen te beheren en mensen hoogwaardige banen te geven.


Om dit in perspectief te plaatsen, ontdekte WorkMarket dat terwijl 78 procent van de bedrijfsleiders beweert dat automatisering tot drie werkuren per dag kan besparen, slechts 53 procent van de werknemers het ermee eens is dat ze tot twee uur per dag kunnen besparen door automatisering. Dit resulteert in negen weken extra productieve werktijd voor het management en ongeveer zes weken per jaar voor normale werknemers.

Minder personeelsverloop

Het hierboven getoonde voordeel resulteert in een logisch gevolg: in de meeste bedrijven heeft het gebruik van automatisering het personeelsverloop verminderd.
Een hoog verloop vindt meestal plaats in banen waar werknemers passief herhaalde activiteiten moeten uitvoeren. Het geluk van medewerkers neemt toe wanneer u uw personeel verlost van vervelende taken en hen de vrijheid geeft om deel te nemen aan innovatieve en stimulerende activiteiten.

Medewerkers die tevreden zijn met hun baan presteren goed en zijn meer gemotiveerd om de doelstellingen van uw bedrijf op de lange termijn te ondersteunen.
U bent misschien het meest bekend met het tegenovergestelde, wanneer buitensporig personeelsverloop niet alleen het moreel van de werknemer verlaagt, maar ook resulteert in hoge vervangingskosten.

Verminder menselijke fouten


Menselijke fouten kunnen verschillende gevolgen hebben, van gênante typefouten in e-mails tot datalekken die miljoenen dollars kunnen kosten. IDC, een marktonderzoeksbureau, schat dat menselijke fouten bij het verwerken en verwerken van gegevens de typische multinationale onderneming jaarlijks 62,4 miljoen dollar kosten. Hoewel dit misschien veel ernstiger is dan de problemen waarmee uw bedrijf nu wordt geconfronteerd, zendt het toch een krachtige boodschap uit.

Mensen maken fouten. Zelfs als we over de kennis, expertise en wilskracht beschikken die nodig is om een ​​eenvoudige activiteit uit te voeren, bestaat de kans dat we op een gegeven moment fouten maken. Door uw procedures te automatiseren, kunt u ook de kans op menselijke fouten verkleinen.
Machines daarentegen werken nauwkeurig, met behulp van vooraf vastgestelde procedures en met constante aandacht. Wanneer de geautomatiseerde setup correct is opgezet, zal dit consistente resultaten opleveren.


De aard van AI-automatiseringssystemen is vergelijkbaar met deze: hoewel bepaalde applicaties aanzienlijk moeten worden afgesteld, bereiken ze prestatieniveaus die onvoorstelbaar hoog zijn.
Verbeterde klanttevredenheid
Volgens een recente peiling van Capgemini zeiden 730 van de 1.000 organisaties dat automatisering de klanttevredenheid kan verhogen. Over een periode van vijf jaar rapporteerden early adopters die automatiseringstechnologieën begonnen te gebruiken om hun klantenservice te verbeteren, een winst van 19% in operationele marges.


Hoezo? U kunt al veel gegevens over uw klanten verzamelen en deze effectief gebruiken. Machine learning kan ook worden gebruikt om gegevens te verwerken die momenteel niet op een gestandaardiseerde manier worden bewaard. E-mailvragen en productgebruiksgegevens kunnen zowel efficiënt worden verzameld als, belangrijker nog, automatisch worden geëvalueerd en geïnterpreteerd.

De toepassing van machine learning legt de basis voor het verbeteren van de workflow
Bedrijfsautomatisering is een op eenvoud gerichte interventie die is ontworpen om het belang van menselijke betrokkenheid en operationele prestaties op de lange termijn te vergroten.
Robotic process automation (“RPA”) is een vorm van traditionele automatisering die op zijn best is gebaseerd op de analyse van gestructureerde gegevens en op regels gebaseerde procedures. De meeste processen houden zich echter niet aan duidelijke regels en worden vaak gestart door ongestructureerde gegevens, zoals papieren, foto’s en communicatie.

De toekomstige cursus

Ongeacht hun grootte of branche, overal ter wereld realiseren bedrijven zich dat automatisering de sleutel is tot meer efficiëntie en winst. De installatie, het gebruik en de integratie van dergelijke technologieën worden relatief goedkoop dankzij nieuwe tools, en misschien nog belangrijker, ze worden toegankelijker voor een groter publiek

GESCHREVEN DOOR

Wesley de Kadt

Wesley de Kadt

Founder of Snapit Solutions

LEES VERDER

Inhoud

Wij staan klaar voor u