Google VS Facebook ads, welk platform past bij uw bedrijf?

De twee bekende platforms die naar voren zijn gekomen als de beste voor bedrijfsadvertenties zijn Google en Facebook. Deze twee platforms bieden zakenmensen een aanzienlijk voordeel, omdat ze ze kunnen gebruiken om reclame voor hun bedrijven te maken en de meeste bekendheid te krijgen in het hele land of de wereld. De marketing van bedrijven via Google en Facebook stimuleert leads en verkopen voor professionals en breidt de consumentenbasis voor het merk uit. Deze platforms helpen bedrijven erkenning te krijgen en ondersteunen hen om zoveel mogelijk geld uit hun advertenties te halen. Je kunt niet voorkomen dat een merk meer en meer zaken binnenhaalt zodra het bekend wordt bij potentiële klanten. Nog indrukwekkender is dat het merk een rendement op zijn advertentie-investeringen zal zien.

Wat verschilt tussen Facebook-advertenties en Google AdWords?

AdWords op Google
Het grootste en meest bekende PPC-advertentieplatform ter wereld is Google AdWords, dat door verschillende bedrijven wordt gebruikt. AdWords en betaald zoeken zijn andere veelvoorkomende vormen van deze advertenties. De gesponsorde zoekadvertentie is op tekst gebaseerd en is gebaseerd op bepaalde zoekwoorden. Veel adverteerders gebruiken biedingen op doelzoekwoorden, bepaalde termen en woordgroepen en zoekopdrachten in de hoop zo veel mogelijk telefoontjes of vragen te ontvangen. Pay-per-click-advertenties is de naam die aan dit soort advertenties wordt gegeven, omdat de adverteerder een bepaald bedrag in rekening wordt gebracht telkens wanneer de doelklant op de advertentie klikt. PPC-biedingen en biedingsoptimalisatie hebben zich ontwikkeld tot een uitdagend onderwerp waardoor experts snel nieuwe klanten kunnen vinden op basis van trefwoorden en zoektermen.

Instagram-advertenties
Een van de beste kanalen voor gesponsorde sociale marketing is Facebook. Het is een platform waarmee bedrijfseigenaren klanten kunnen targeten op basis van de zoekopdrachten of het online gedrag van die klanten. AdWords helpt u nieuwe klanten te vinden, maar Facebook-marketing helpt mensen de beste locatie te selecteren om de goederen en diensten te kopen, en dit is het belangrijkste onderscheid tussen Google AdWords en Facebook-advertenties. Facebook plaatst veel zakenmensen die digitale advertentietactieken gebruiken tegen stevige concurrentie. Facebook adverteert niet alleen het merk aan de doelmarkt, maar dwingt mensen ook om naar de beste winkel of het beste merk te zoeken voordat ze een aankoop doen.

Voordelen van Google-advertenties

• Een groot publiek
• Gelijke kans
• Talloze verschillende advertentie-indelingen
• staat advertenties toe om bepaalde zoektermen en zoekopdrachten geografisch te targeten
• flexibel bestedingsplan
• De beste keuze voor direct-response marketing
• biedt een aanzienlijk aantal conversies

Nadelen van Google-advertenties

• Klikkosten kunnen duur zijn.
• Ineffectief voor vervanging of cross-selling

Voordelen van Facebook-advertenties

• Uitzonderlijke granulariteit van het publiek
• Een geïntegreerde visuele omgeving
• Uitzonderlijke ROI
• maakt de verzending van advertenties mogelijk om bepaalde populaties te targeten
• grote selectie van intrigerende typen display-advertenties
• gunstig voor direct-response-campagnes
• kostenefficiënt en redelijk geprijsd

Nadelen van Facebook-advertenties

• Regelmatig geproduceerde nieuwe advertenties zijn vereist.
• agressiever worden door een toename van Facebook-marketeers
• De interface van advertentieplatforms kan een uitdaging zijn.
• Gebruikers kunnen feedback geven op uw advertenties

Conclusie

Beide soorten advertentieplatforms zijn behoorlijk succesvol in het helpen van professionals om hun merken op de markt te brengen en er zoveel mogelijk van te profiteren. Daarom kunnen professionals die niet zeker wisten welk platform van deze bedrijven het beste zou zijn, nu de voor- en nadelen en de belangrijkste verschillen begrijpen voordat ze hun beslissing nemen. Beide platforms bieden het merk de mogelijkheid om hun boodschap te verspreiden, de meeste bekendheid te krijgen en aanzienlijk beter te presteren dan de concurrentie. Begin met adverteren voor uw merk op een van deze platforms om uw bedrijf vooruit te helpen.

GESCHREVEN DOOR

Wesley de Kadt

Wesley de Kadt

Founder of Snapit Solutions

LEES VERDER

Inhoud

Wij staan klaar voor u