De waarde van inhoud in zoekmachineoptimalisatie (“SEO”)

Een van de meest cruciale componenten van SEO is inhoud die is geoptimaliseerd voor zoekmachines. Het is van cruciaal belang om te weten wie uw website bezoekt en welke gegevens ze bewaren nadat ze daar zijn aangekomen. Het is ook essentieel om uw conversieratio te verhogen.

De werking van zoekmachines

Eerst en vooral is het cruciaal om te begrijpen hoe zoekmachines (zoals Google en Bing) werken en hoe gebruikers zoekopdrachten uitvoeren, omdat dit rechtstreeks verband houdt met hoe essentieel SEO-vriendelijke inhoud voor uw website is. Ik zal Google als voorbeeld gebruiken omdat het de meest populaire zoekmachine is.

Google indexeert nieuw gemaakte websites door hun broncode te scannen. Indexen maken voor recordcollecties is het proces van indexeren. Deze methode wordt door Google gebruikt om de enorme hoeveelheden gegevens te ordenen die het verzamelt bij het “spinnen” of continu scannen van zowel nieuwe als oude websites. Door deze techniek te gebruiken, kan Google snel een specifiek stuk informatie vinden wanneer dat nodig is.

Een persoon gebruikt trefwoorden om te proberen hun resultaten te verfijnen wanneer ze een specifieke zoekopdracht uitvoeren om sneller te vinden wat ze nodig hebben. Google evalueert deze zoekwoorden en doorzoekt zijn enorme database-indexen vrijwel onmiddellijk om overeenkomsten voor die zoekwoorden te vinden. Wanneer overeenkomsten worden ontdekt, toont Google alleen de meest relevante resultaten, of SERP’s (pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines).

Relevante inhoud

Welke factoren acht Google relevant? De vraag van een miljoen dollar is dat. Om te selecteren wat het meest relevant is voor uw zoekopdracht, gebruikt Google uiterst geavanceerde algoritmen. Google houdt deze zaken liever verborgen om een ​​meer rechtvaardige en evenwichtige structuur te behouden. Echter, na te hebben bestudeerd hoe Google reageert op zoekopdrachten, hebben online marketingspecialisten talloze gemeenschappelijke factoren geïdentificeerd die Google in overweging neemt en waardeert.

Hoewel er hier een schijnbaar eindeloze hoeveelheid SEO-factoren een rol spelen, zowel op als buiten de pagina, is inhoud altijd het belangrijkste ingrediënt geweest. Waarom? Mensen communiceren via woorden. Ze gebruiken ze zowel in hun dagelijks leven als, zoals ik al aangaf, bij het zoeken op internet. Een andere factor is dat een computer de scanprocedure uitvoert. De code die door mensen en programma’s is geschreven, wordt door computers gelezen. Er is niets voor Google om te lezen als er geen echte tekst is. Er kan eenvoudigweg geen overeenkomst zijn wanneer een gebruiker een term typt als er geen tekst is.

‘Content is koning’

De eerste stap naar het hebben van een website die gebruikers kunnen vinden, is het hebben van inhoud op uw website. Ervoor zorgen dat deze inhoud exclusief van jou is, is de volgende stap. Hoewel het verleidelijk kan lijken, is het van cruciaal belang om het kopiëren of hergebruiken van andermans werk te vermijden. Zoekmachines fronsen de wenkbrauwen bij het kopiëren van tekst van een andere website. Zoekmachines verminderen dit door de auteur van de tekst voorrang te geven op de resultatenpagina van de zoekmachine. Daarom is het cruciaal dat uw website alleen origineel en uniek materiaal bevat als u wilt dat het een succes wordt.

Zodra het materiaal in kwantiteit en kwaliteit aanwezig is, nemen marketeers van zoekmachines vakkundig trefwoorden op met behulp van beproefde methoden uit de webmarketingsector. Ze zorgen ervoor dat cruciale zoekwoorden niet te weinig of te talrijk zijn. Met behulp van trefwoorden kunnen gebruikers hun zoekopdrachten matchen met inhoud die is opgenomen in de Google-index.

Inhoud die contextueel is

Het optimaliseren van een website voor zoekmachines is slechts één aspect van het succes. Je kunt ze er zeker naartoe rijden. Kun je ze echter houden? Het is van cruciaal belang om in gedachten te houden dat u verkoopt aan de personen die uw inhoud lezen. Uw inhoud moet ook geschikt zijn voor gebruikers, wat cruciaal is. Deze richtlijnen moeten door alle inhoud op uw website worden nageleefd:

  • Unieke en originele inhoud
  • Er is geen inhoud gedupliceerd.
  • Minder opsommingstekens en meer alinea’s
  • Tekst die de kennis (items en services) en betrouwbaarheid van uw bedrijf (geschiedenis en beleid) benadrukt
  • Wat kunt u kopers bieden die interessant zijn?

Houd er rekening mee dat tekst en afbeeldingen uw bedrijf helpen zich uit te drukken aan de wereld. De meeste mensen zoeken en kopen nu zelfs online. Uw online aanwezigheid moet robuust en concurrerend zijn in deze markt. U kunt daar komen door een uitgebreide en uitgebreide website te gebruiken die gebruikmaakt van SEO-strategieën. De tekst moet beschikbaar zijn als een waardevolle bron, of lezers hem nu volledig lezen of er alleen maar overheen lezen.

GESCHREVEN DOOR

Picture of Wesley de Kadt

Wesley de Kadt

Founder of Snapit Solutions

LEES VERDER

Inhoud

Wij staan klaar voor u