Op 9 oktober 2006 kocht Google een kleine startup genaamd YouTube voor $ 1,65 miljard.
Tegenwoordig is YouTube een kolos van $ 180 miljard. (mannhowie)
Maar hoe?
Hier zijn zes principes die YouTube gebruikt om afleiding te voorkomen en groei te stimuleren.
De Two-Pager
Elke medewerker schrijft op wat hij de afgelopen 6 maanden heeft bereikt en waar hij zich de komende 6 maanden op wil focussen.
- 3 dingen waarvan je zeker wilt weten dat je baas het weet
- 3 dingen die je sneller zouden laten bewegen
- Kaart/foto waar je geobsedeerd door bent
Stop ad-hocvergaderingen
Ze hebben ze nooit toegestaan omdat:
Voor elk daarvan is een speciale planning vereist, wat vertragingen en wegversperringen in de hand werkt.
Geen structuur leidt tot geen betekenis en geen voorbereiding voor de vergadering.
Big Rock framework
Big Rock: “Als we niets anders doen, doen we dit.”
- Als je een pot wilt vullen, doe je eerst de grote stenen erin.
- Dan heb je ruimte voor kleine stenen en zand om op te vullen.
- Wanneer je begint met zand of kleine taken, eindig je zonder Big Rocks in de pot.
Hoe u uw grote rotsen kiest:
“Als je een valse $ 100 hebt om te spreiden tussen elke Big Rock-optie, hoe doe je dat dan?”
Voor een team kiest iedereen alleen en telt u de resultaten.
Bullpen-bijeenkomst
- Een vergadering zonder agenda of structuur.
- Iedereen die naar de vergadering gaat, moet blijven.
- Als je niemand hebt om mee te praten, kun je werken.
- Maar je moet rondhangen voor het geval er onverwachte onderwerpen opduiken.
Creëerde spontaniteit in marketing, product, juridische zaken en verkoop.
Stel reflecterende vragen
Een vraag die, wanneer beantwoord, ook de volgende vragen beantwoordt.
Voorbeeld:
Sommige wetenschappers vinden teleportatie uit. Ze hebben jouw hulp nodig om naar de markt te gaan, maar je kunt maar 2 vragen stellen. Wat vraag je?
Dit dwingt je om Eigenvragen te vinden.
Consistentie
Moet YouTube toestaan dat zoekresultaten worden gelinkt vanaf het platform?
- Het was de verkeerde vraag.
- Was YouTube in plaats daarvan alomvattend of consistent?
- Link out: uitgebreide opties
- Link niet uit: consistente ervaring
Consequent gewonnen!
Lees meer: