6 opstartregels die puur goud zijn

Wat komt er in je op als je het woord ‘opstarten’ hoort?

Voor ‘hoe een startup te bouwen’ zijn er 5,38 miljard Google-resultaten. De meerderheid is tijdverspilling.

Ongeveer 90% van de startups mislukt. 10% van de start-ups faalt binnen het eerste jaar. Opstartfalen komt het meest voor in jaar twee tot en met vijf, waarbij 70% in deze categorie valt. (failory)

Hier zijn 6 opstartregels die eigenlijk puur goud zijn:

Moeilijkere ideeën zijn gemakkelijker

Moeilijkere ideeën zijn talentmagneten!

  • Hoe moeilijker het idee:
  • Hoe meer mensen zich inzetten voor de missie
  • Hoe makkelijker het is om toptalent aan te trekken
  • Hoe meer investeerders geïnteresseerd zijn
  • Hoe meer “onmogelijk” wordt gedaan

Ga all-in op hefboomwerking

  • Werk aan projecten die meerdere gebieden beïnvloeden.
  • Het verbeteren van verkoopbewegingen doet marketing en ondersteuning beter
  • Het optimaliseren van onboarding heeft invloed op nieuwe inkomsten en retentie
  • Het vinden van groeihefbomen heeft invloed op alle inkomsten

Het bouwen van een merk maakt alles eenvoudiger

De markt heeft het nodig (zelfs als het het nog niet weet)

Dit is een vrij algemeen probleem bij startups die bezig zijn met het introduceren van innovatieve benaderingen voor het oplossen van recente of voorzienbare problemen. Wanneer de klant eindelijk begrijpt wat hij nodig heeft, wat even kan duren, staat de oplossing voor hem klaar.

Werkweken van 4 uur werken niet

De beste bedrijven ter wereld hebben:

  • Grootse visie
  • Geweldig product
  • Vermogen om zich aan te passen
  • Geweldig leiderschap
  • Legendarische arbeidsethos

Echte impact ontstaat niet met passieve inspanning.

Het bouwen van het “bedrijf” kan je overwelmen

Conventionele wijsheid vertelt je om:

  • Huur een CFO in
  • Schakel een advocaat in
  • Huur een groot team in
  • Besteed $ 15k / maand aan PR
  • Bouw Sales / Marketing snel uit

Dit is vaak verkeerd en gevaarlijk. Focus op de output (het Product).

Neem beslissingen met een hoge impact

Gebruik deze eenvoudige formule om het gemakkelijker te maken:

Impact = Uitkomst x Kans

Als u opties krijgt, kiest u degene met de grootste potentiële impact.

Dit geeft meestal de beste resultaten in de loop van de tijd.

Conclusie

Kortom, men moet over al deze essentiële regels beschikken om een ​​succesvolle startup tot stand te brengen. Zelden staan ​​logica en karakter op zichzelf als doorslaggevende factoren in een situatie. Een goed uitgevoerd plan, goed gecoördineerd met andere initiatieven om de gewenste transformatie te bewerkstelligen, is het essentiële ingrediënt in het recept voor een bloeiend startend bedrijf.

Lees verder:

WAT EXPERTS ZEGGEN OVER MERKSTRATEGIE

GESCHREVEN DOOR

Wesley de Kadt

Wesley de Kadt

Founder of Snapit Solutions

LEES VERDER

Inhoud

Wij staan klaar voor u