Customer lifetime value is een van de meest kritieke onderwerpen in e-commerce. Customer lifetime value verwijst naar de totale inkomsten die een e-commercebedrijf van een klant verdient in de loop van hun relatie met het bedrijf.
Maar de meeste bedrijven moeten het actief optimaliseren. Hier zijn 12 eenvoudige manieren om CLV te verhogen (en als resultaat uw winst te verhogen):
INVESTEER IN GELUKKIGE KLANTEN
Die titel is vaag, dus laat ik specifiek zijn. Investeren in:
- Uitstekende klantenservice hebben
- Producten van hoge kwaliteit bouwen
- Verzendtijden sneller maken.
Tevreden klanten worden terugkerende klanten. Besteed tijd en geld om ze gelukkig te maken.
PRE & POST-CHECKOUT UPSELLS
Dit is meer een gemiddelde orderwaardeverhoger, maar een hogere AOV leidt vaak tot een hogere CLV.
Test upselling van grote hoeveelheden of aanvullende producten voor en na het afrekenen.
BUMP AANBIEDINGEN
Weer een AOV-verhoger.
Dit is een snelle upsell die u doet bij het afrekenen. Test met een aanvullend product of een bulkkorting waarvoor alleen een selectievakje nodig is om aan de bestelling toe te voegen.
Elk bedrijf is anders, maar als je iets verbruiksartikelen kunt verkopen, doe het dan.
Voedsel, cosmetica, enz. Op die manier wordt herhaalaankopen ingebouwd in uw bedrijfsmodel.
VERZAMELPRODUCTEN VERKOPEN
De op één na beste achter verbruiksproducten zijn verzamelproducten.
Maar ik heb het niet over vintage actiefiguren. Mensen kopen graag veel dingen, zoals polshorloges en kleding.
MAAK EEN TERUGKERENDE AANBIEDING
De meest efficiënte manier om terugkerende inkomsten te genereren, is door een regelmatig aanbod op te bouwen.
Dat is de reden waarom zoveel merken het maandelijkse abonnementsboxmodel gebruiken. Kijk of u er een kunt bouwen voor uw merk.
OPTIMALISEER E-MAILMARKETING
Dit is een enorm kanaal om terugkerende kopers te krijgen.
Bouw en test eerst uw geautomatiseerde stromen (winkelwagen verlaten, welkom, enz.). Begin vervolgens met het bouwen van een contentstrategie die ervoor zorgt dat mensen betrokken blijven en blijven kopen.
BOUW ORGANISCH SOCIAL MEDIA & SEO
Weet gewoon dat toepasselijke, voor SEO geoptimaliseerde bloginhoud en goede organische sociale inhoud de levenslange waarde van de klant zeker verhogen.
CREËER HOOGGEPRIJSDE BACKEND-AANBIEDINGEN:
Dit is een grote waarde voor de levensduur van de klant, vooral in de ruimte voor informatieproducten.
U kunt een boek van $ 20 verkopen aan de voorkant, dan een cursus van $ 500 en een coachingprogramma van $ 5000 aan de achterkant.
Geef je grootste supporters de kans om je massaal te steunen.
CREËER EEN EMOTIONELE BAND:
Mensen die emotioneel verbonden zijn, hebben een 306% hogere customer lifetime value dan tevreden klanten.(martechserie)
Toon persoonlijkheid.
Maak inhoud die lief of grappig is, niet alleen verkoop. Zorg dat mensen je merk en de mensen erachter leuk vinden
BELOON LOYALITEIT:
Klantloyaliteit en levenslange klantwaarde zijn in feite twee met elkaar verbonden onderzoeksthema’s.
Als iemand veel bij je koopt, beloon hem dan met speciale kortingen.
Met e-mailmarketing kun je dit automatiseren.
BELONINGSVERWIJZINGEN
Verhoog de levenslange klantwaarde door unieke beloningen, prikkels en kansen te bieden.
Een andere manier om uw beste supporters te belonen, is door ze bonussen te geven voor het doorverwijzen van vrienden.
Zet een systeem op dat dit doet.
Op die manier krijg je meer CLV voor de verwijzer en een nieuwe klant.
IN EEN NOTENDOP
De kwaliteit van de klantervaring bepaalt de levensduur en uitbreiding van een bedrijf. Simpel gezegd, een goede definitie van customer lifetime value zou zoiets zijn: hoe langer een klant klant is van uw bedrijf, hoe meer waarde hij eraan toevoegt.